Köpvillkor
Köp
Alla priser på hemsidan är inklusive moms. Kunden måste vara över 18 år. Beställning görs via telefon: 033-290650 eller via mejl: kassan@bosattningspiraten.se
Frakt och leverans
Vi kan lösa frakt inom hela Sverige, och vid frakt kostnader behöver vi kundens postnummer och artikel nummer på varan.
Leveranssätt
Leveranssättet varierar beroende på var i landet du bor. I vissa fall erbjuds transporttjänster, som hemleverans för kunder som bor nära, då det är vi som levererar varorna mot en fraktkostnad.
Vi fraktar även med DHL. Vid mindre varupaket så levererar vi till närmsta fraktombud.
Avhämtning
Bor du i närområdet är du välkommen att låna släpkärra av oss!
Betalning
Betalning kan ske med kort, swish, bankgiro och delbetalning via Svea.
Vid kreditansökan och delbetalning hjälper vi till med ansökan om kredit hos Svea ekonomi, kunden behöver då vara på plats och ha legitimation med sig och mobilt bankide. Det går att delbetala på 30 dagar, 3- 6- 12- och 24 månader räntefritt.
Varan ska vara betald innan den levereras från oss. Vid betalning skriver du första bokstaven i ditt efternamn följt av ditt telefonnummer som står på orden.
Betalning kan ske via BankGiro 499-6039 eller Swish 123 346 20 09.
Kredit
Dela upp din betalning 3 månader till 24 månader med 0% ränta.
Kan även få Faktura på 30 dagar. Via Svea.
Garanti
Vi säljer alla produkter med ett (1) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
Öppet köp
Vi tillämpar 8 dagars öppet köp, komplett i originalemballage samt med kvitto.
Öppet köp gäller ej specialbeställda varor eller utförsäljningsvaror.
Transportskada
Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till chauffören, och till DHL när varan är uppackad på telefon 0771-345345 eller mejl claimsse@dhl.com.
Skadan skall sedan även anmälas till oss på e-postadress kassan@bosattningspiraten.se. Detta ska göras inom två dagar. Det är viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador. Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till chauffören vid mottagandet. Be chauffören om en notering på din kopia av fraktsedeln och spara emballaget för eventuell retur.